Zeytin olmadan, zeytin festivali: Didim’de, eleştirinin odağı oldu…
08.10.2025
Kişi Okumuş
0 Yorum

NAZLI GAZETESİ – DİDİM,
Didim’de dört gün sürecek Uluslararası Zeytin Festivali düzenleneceği duyuruldu. Etkinlik, kaymakamlık, belediye ve Ziraat Odası ortaklığında yapılacak olsa da, festivalin içeriği tartışma konusu oldu.
Aydınlı çevreci yazar Doktor Metin Aydın, yaptığı açıklamada, zeytin üreticilerinin, festival boyunca Aydın ve Türkiye’de zeytinciliğin ve üreticinin sorunlarının gündeme getirilmemesini eleştirdiğini dile getirdi.
Söz konusu festivalin, sadece konserler ve zeytinli yemeklerden ibaret olmasının, sektördeki gerçek sorunlara ışık tutmadığını vurgulayan Aydın, Ziraat Odası’nın da içinde yer aldığı etkinliğin, zeytincilik sektörünün meselelerinin konuşulmadığı bir formatta gerçekleştirilmesini kabul etmesinin, özellikle üreticiler tarafından anlaşılmaz bulunduğunu ifade etti.
Aydın, festivalin “sadece gösteri ve eğlence” odaklı olmasının, üreticinin taleplerini ve zeytin sektörünün geleceğini görmezden geldiği yönünde oldupunu dile getirdi:
Aydın’ın paylaşımı şöyle:
“Didim’de 4 gün süreli Uluslararası Zeytin Festivali yapılacakmış. Sözde bu etkinliği kaymakamlık, belediye, Ziraat Odası yapıyor ama nasıl yapıyor niye yapıyor gerçekten ciddi bir şekilde açıklamaya muhtaç.
Bu etkinliğin hiç bir gününde hiçbir anında Aydın ve Türkiye’de zeytinciliğin ve zeytin üreticisinin sorunlarının konuşulmadığı bir festival nasıl yapılır akla ziyan bir olay. Diğer kurumlar bir yana ama Ziraat Odası zeytin sorunlarının konuşulmadığı bir etkinliği nasıl kabul eder anlaşılır gibi değil. Bir iki konser ve zeytin yemekleri ile festival yapmak ve ortaya çıkmak gerçekten olacak iş değil.” YENİSÖKE

YORUMLAR
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.