YARALI LEYLEKLER KORUMA ALTINA ALINDI.
13.07.2025
Kişi Okumuş
0 Yorum
Bahattin ALBAYRAK / NAZİLLİ /Aydın, – AYDIN’ın Nazilli ilçesinde 2 yaralı ve birde küçük yavru leylek koruma altında. Nazilli’de bulunan Veteriner Hekim Osman Yırtımcı kendi özel kliniğinde yaralı leyleklerin tedavilerini ücretsiz olarak gerçekleştiriyor. Çiftçilerinde tarlalarına gübre çuval iplerini gelişigüzel atmamalarını istiyor. Leyleklerin yuvalarına getirdikleri bu çuval ipleri ile yaralandıkları ve hatta ölebildiklerini belirterek, “Merhabalar ben Vet. Hek. Osman Yırtımcı burası da Nazilli Egetek Veteriner Kliniği. Şu anda 2 yaralı leylek ve bir tane de yavru leylek olmak üzere 3 leyleğimiz ile birlikteyiz.
Leyleklerimiz özellikle Aydın’ın Nazilli bölgesine geliyorlar. Afrika, Avrupa göç rotası üzerinde yer almaktadır. Bu göç rotası üzerinde de Büyük Menderes ovasından kaynaklıdır. Bizim verimli arazilerimiz ve topraklarımız çok fazladır. Bu arazilerde özellikle leyleklerimizin avlanabilecekleri böcek solucan fare yılan gibi canlıların çok bol olması leyleklerimizin beslenmelerine katkı sağlamaktadır.
İnsanlarımız tarlalarını traktör ve iş makinaları ile işledikten sonra bu tür hayvanların ortaya çıkması, leylekler açısından bir anlamda besin kaynağıdır.
Bunun içinde bölgemizde leylek popilasyonu yaz aylarında çok fazladır. Ekosistemi koruyan bu canlıları bizlerin de korumamız gerekmektedir” dedi.
Veteriner hekim Osman Yırtımcı kliniklerine tedavi için getirilen yaralı leyleklerden de bahsederek, “Bu yaralı leyleğimiz bize Şirinevler Mahallesi bölgesinden geldi. Sağ ayağı kangren olmuş durumda. Biz bu bacağın amputasyon işlemini gerçekleştireceğiz. ardından 3 boyut yazıcı ile leyleğimizin bacağına bu ağırlıkta bu boyda yapay bir bacak yapacağız. Bunu yaptıktan sonra bizim tek isteğimiz insan eli ile bu hale gelmiş bir canlının tekrardan hayata tutunabilmesi için eksik olan rehabilitasyon merkezlerinin açılmasıdır.
Bu canlıların doğadan kopardıktan sonra tekrardan iyileştirip gerekli tedavileri yaptıktan sonra da tekrar doğaya bırakmak ve rehabilite etmek istiyoruz.
Doğaya bırakılmayacak hayvanlarımızı da bu açılmasını istediğimiz rehabilitasyon merkezlerinde özellikle her bölgede özellikle bizim gibi leylek popilasyonunun çok fazla olduğu bir bölgede bir rehabiletsyon merkezinin açılması tek isteğimizdir” dedi.
Açıklamalarını sürdüren veteriner hekim Osman Yırtımcı, “Bölgemizde bulunan çiftçilerimiz yem ve gübre çuvallarının ve paketlerin iplerini doğaya gelişigüzel atmamalarını istiyoruz. Bu yaralı leyleğimizin de ayağının kangren olmasının nedeni de işte tarlaları gelişigüzel atılan naylon çuval ipleridir. Leyleklerimiz tarlalarda buldukları bu ipleri yuvalarına taşımaları nedeni ile de yavru leyleklerin veya kendilerinin boğazlarına, ayaklarına dolanmaları nedeni ile yaralanmalarına hatta boğularak ölmelerine bile neden olmaktadır.
İşte bu leyleklerin yaralanmalarına biz insanlar olduğumuz için de bu hayvanlarımızın leyleklerimizin de tedavilerini bizler ücretsiz olarak üstleniyoruz. Kliniğimizde bulunan doğadan gelen tüm hayvanların bakımları ve bunun yanında tedavileri de ücretsizdir. Devam eden süreçte de bu hayvanlar iyileştikten sonra da bölgemizde rehabilatasyon merkezlerinin kurulması içinde ilgililerden talep ediyorum” dedi.
Veteriner hekim Osman Yırtımcı kliniklerine getiren küçük yavru leylek ile ilgili olarak da yaptığı açıklamada, “Bilindiği gibi leylekler bakamayacakları fazla olan yavrularını yuvalarından atmaktadırlar. İşte bu yavru küçük leyleğimizde bunlardan bir tanesidir. Doğaları gereği bu vardır. Yerde leylek yavrusu gören insanlarımız kayıtsız kalamıyorlar ve bize getiriyorlar. Bölme durumlarda en yakın veteriner kliniğine gidip, bunların beslenmeleri hakkında bilgi sahibi olunması gerekiyor. Bizler düzenli olarak yaklaşık olarak 60 gün süre ile böyle yavru leylekleri besledikten sonra leylek popilasyonunun yoğun olduğu yerlere tekrar bırakıyoruz. Kendi başlarının çaresine bakıyorlar” dedi.
Kliniklerine getirilen yaralı bir başka leylek ile ilgili olarak da yaptığı açıklamasında, “Diğer leyleğimizde bize Çapahasan Mahallemizden geldi. Yüksekten düşüş. Yapılan muayenesinde saçma havalı tüfekle kanadından vurularak yaralanmış. Tedavisi yapıldı. Ama ne yazık ki bu leyleğimizde artık uçamayacak. Rehabilite edilecek ve ömrünü geçirebilecek bir alana ihtiyacı var” dedi.

YORUMLAR
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.