Türkiye’nin en eski liselerinden “Nazilli lisesi mezunlar gecesi” yapıldı.
17.11.2025
Kişi Okumuş
0 Yorum

Bahattin ALBAYRAK / NAZİLLİ /Aydın, – AYDIN’ın Nazilli ilçesinde bulunan Türkiye’nin en eski liselerinden olan ve başta Deprem uzmanı Ahmet Övgün Ercan, gazeteci ve eski milletvekili Mustafa Balbay, başta olmak üzere pek çok ünlü kişilerin yetiştiği Nazilli Lisesinin 1981-1982-1983 yıllarında mezun olan Nazilli lisesi mezunları buluşarak bir araya geldiler.
Okul mezunlarından Cengiz Civan’ın önderliğinde bir araya gelen 1981-1982-1983 mezunları eski okul yıllarını ve o yıllardaki hatıralarını tazeleme imkanı buldular.
Buluşmayı organize eden okul mezunlarından Cengiz Civan; “Nazilli Lisesi’nde okumak gerçekten bir ayrıcalıktır. 1981-1982-1983 mezunlarını bir araya getirerek yüz yüze sohbet ederek, eski günleri yad etmek istedik. 44 yıl sonra lise arkadaşlarımızın bir araya gelmesi duygu dolu anların yaşamasına sebep oldu. Bu mutluluğu tarif edemeyiz. Bu buluşmaya o dönem mezun olan arkadaşlarımız ile bir araya gelerek lise yıllarımızı yad ettik. Nazilli Lisesi’nin 1981-1982-1983 mezunları olarak, bundan böyle her yıl geleneksel olarak bu etkinliğe katılımı çoğaltarak buluşmalarımıza devam edeceğiz.” dedi.
Nazilli Lisesinin 1981-1982-1983 mezunları ilk buluşmalarını ve toplantılarını Nazilli Sümerpark da Kahvaltı lüks mekanında buluşarak bir araya geldiler. Lise mezunları emeklilerden doktor, avukat ve Öğretmenlerden oluştu.
İkinci bölüm olarak Nazilli Lisesi mezunları akşamında da Kırsal İsabeyli Mahallesinde bulunan Galata restaurantda düzenledikleri eğlenceli yemek ile gönüllerince sohbet etme eski okul yıllarını anma ve gönüllerince eğlenme imkanı buldular.
NAZİLLİ LİSESİ:
Nazilli Lisesi 1957 yılında Eğitim ve Öğretime açılmıştır. Okul açıldığı yıldan itibaren Nazilli’nin ve Bölgenin tek lisesi olması nedeniyle üstün hizmet anlayışı ile çalışmalarını devam ettirmiştir. Zamanla mezun ettiği öğrencilerinin tamamına yakın bölümünü yükseköğretime kazandırır duruma gelmişi uzun yıllar ÖSYM istatistiklerinde ülkenin en başarılı liseleri arasında yerini almıştır.
İlerleyen zaman içerisinde öğrenci sayısı 1900’leri bulduğu için ana bina yanına ek binalar yapılarak derslik sayısı artırılmıştır. Ancak Fen Lisesi için bina aranması ve bulunamaması nedeni ile eski ana bina ile ek binalarından birisi 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılında Fen Lisesine bırakılmıştır. Yine ek binalarımızdan birinde de Zübeyde Hanım Anaokulu açılmıştır.
Günümüzde Nazilli Lisesinin eski binası yıkılarak yerine son derece modern yeni binasına kavuşmuştur. Okulumuz 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında Genel Lise statüsünden Anadolu Lisesi statüsüne çevrilmştir.
Yukarıdaki tarihçeden de anlaşılacağı üzere Nazilli Lisesi kuruluşundan günümüze değin, eğitimde yüz akı olmuştur. 63 yıllık onurlu geçmişi boyunca okul, ülkenin en saygın ve en önde gelen eğitim kurumlarından biri olmuştur. Bu okuldan yetişmiş binlerce meslek sahibi, bugün ülkelerine hizmet etmektedirler.





YORUMLAR
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.