Nazilli’de, TÜBİTAK ve İSO Belgelendirme Sistemleri Takdim ve Ödül Töreni düzenlendi.
24.03.2026
Kişi Okumuş
0 Yorum

Bahattin ALBAYRAK / NAZİLLİ / (Aydın), – AYDIN’ın Nazilli ilçesinde Nazilli MTAL Konferans salonunda TÜBİTAK ve İSO Belgelendirme Sistemleri Takdim ve Ödül Töreni düzenlendi.
Düzenlenen törende Sertifika ve Belge almaya hak kazananlara sertifika ve belgeleri İlçe Kaymakamı Huriye Küpeli Kan tarafından verildi.
Eğitim kurumlarında yürütülen çalışmalar kapsamında; eğitimde kaliteyi artırmak, güvenli ve sağlıklı öğrenme ortamları oluşturmak, çevreye duyarlı bir eğitim anlayışını güçlendirmek ve kurumsal işleyişi uluslararası standartlarla desteklemek amacıyla önemli çalışmalar yürütülmekte olduğu belirtildi.
Nazilli Teknik ve Mesleki Anadolu Lisesi konferans salonunda yapılan törene Nazilli Kaymakamı Huriye Küpeli Kan, İlçe Emniyet Müdürü Erdal Esen, İlçe Milli Eğitim Müdürü Erdinç Güner, daire müdürleri, okul müdürleri, öğrenciler ve aileleri katıldı.
Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan program protokol konuşmalarıyla devam etti. Konuşmaların ardından dereceye giren projelerin öğrenciler tarafından sunumu yapıldı.
-Nazilli Kaymakamı Huriye Küpeli Kan, ‘Nazilli eğitimde başarılı bir ilçe’
Başarılarda emeği geçen herkese teşekkür eden Nazilli Kaymakamı Huriye Küpeli Kan, “Çocuklarımızın ve okullarımızın başarılarından memnunuz ve mutluyuz. Hep böylesi başarılarda bir araya gelelim.
Çocuklarımızın başarılarını hep böyle ödüllendirelim. Çocuklarımızın mutluluklarını paylaşıyoruz. Nazilli’de 30 bin öğrenci 160 okulumuz var. Bu okullarımızdan bazıları ISO belgeleri aldı. Birçok okulumuzdan öğrencilerimiz de projeleriyle dereceye girdi. Bu başarıların diğer öğrencilerimize örnek olmasını istiyoruz. Nazilli’nin eğitiminde emek harcayan herkese teşekkür ederim. Nazilli eğitimde başarılı bir ilçe. Çocuklar hep başarılı olsun ve yüzleri hep gülsün” dedi.
Nazilli ilçe MEM. Erdinç Güner, yaptığı açıklamasında, “Bu kapsamda eğitim kurumlarımızda, ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi, ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi standartlarına yönelik çalışmalar yapılmakta olup söz konusu standartlar dünya genelinde kabul görmüş yönetim sistemleridir.
Milli Eğitim Bakanlığı verilerine göre ülkemizde 74.040 örgün eğitim kurumu bulunmakta olup, bu kurumlar arasında 321 okul yönetim sistemleri sürecine dahil olarak belge almaya hak kazanmıştır. Nazilli ilçemizde yürütülen çalışmalar sonucunda 4 okulumuz daha tetkik süreçlerini tamamlayarak belge almaya hak kazanmıştır. Böylece ilçemizde 10 okulumuz toplam 21 adet ISO standart belgesine sahip olmuştur” dedi.
Açıklamasını sürdüren Nazilli ilçe MEM. Erdinç Güner, “Nazilli ilçemizde tetkik süreçlerini tamamlayarak belge almaya hak kazanan okullarımız: Nazilli Bilim ve Sanat Merkezi, İbn-i Sina İlkokulu, Fatih İlkokulu ve Ovacık İlk ve Ortaokulu. Bu çalışmalar Nazilli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü İş Sağlığı ve Güvenliği Bürosu koordinasyonunda yürütülmekte olup ilçemizde oluşturulan model, diğer ilçelerimize de örnek teşkil etmekte ve il genelinde rehberlik niteliği taşımaktadır.
Uygulanan yönetim sistemleri sayesinde; Okul ve kurumlarımızda daha güvenli çalışma ve öğrenme ortamları oluşturulmakta, Çevresel etkiler azaltılarak kaynakların verimli kullanımı sağlanmakta, Kurumsal süreçler planlı ve sistemli şekilde yürütülmekte, Öğrencilerimiz için daha sağlıklı, güvenli ve kaliteli eğitim ortamları oluşturulmaktadır” dedi.
-TÜBİTAK 2204 Projeleri Kapsamında Nazilli İlçesinin başarıları
İlçe Milli Eğitim Müdürü Erdinç Güner TÜBİTAK 2204 Projeleri ile ilgili olarak Nazilli’nin başarılarından da söz ederek, “TÜBİTAK tarafından düzenlenen 2204-A Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması ve 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması, öğrencilerimizin bilimsel düşünme becerilerini geliştirmeyi ve araştırma kültürü kazanmalarını amaçlayan önemli organizasyonlardır. 2026 yılı yarışmaları kapsamında il genelinde 2204-A Lise kategorisinde kabul edilen 21 projeden 5’i, 2204-B Ortaokul kategorisinde kabul edilen 10 projeden 4’ü Nazilli ilçemize aittir.
Bu verilere göre; Liselerde %23, Ortaokullarda %40, Genel toplamda ise %29’luk bir başarı oranı ile ilçemiz il genelinde önemli bir temsil gücüne ulaşmıştır.
2204-A Lise Projeleri kapsamında;
Nazilli Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) öğrencilerimiz Algoritma Tasarımı ve Uygulamaları ile Oyun ve Oyunlaştırma alanlarında bölge üçüncülüğü elde etmiştir.
Mehmet Akif Ersoy Anadolu Lisesi öğrencilerimiz Astronomi ve Astrofizik alanında bölge birincisi olmuştur.
Asımın Nesli Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Nazilli Sosyal Bilimler Lisesi hazırladıkları projelerle bölge sergisine katılma başarısı göstermiştir.
2204-B Ortaokul Projeleri kapsamında ise;
Nazilli Bilim ve Sanat Merkezi öğrencilerimiz Biyoloji, Coğrafya ve Matematik alanlarında,
Nazilli Bahçeşehir Koleji Ortaokulu öğrencilerimiz ise Sıfır Atık ve Geri Dönüşüm temalı projeleriyle
30 Mart – 2 Nisan 2026 tarihleri arasında İzmir’de gerçekleştirilecek TÜBİTAK Bölge Sergisine davet edilmiştir.
Elde edilen bu başarılar; öğrencilerimizin azmi, öğretmenlerimizin özverili çalışmaları ve eğitim kurumlarımızın bilimsel üretime verdiği önemin önemli bir göstergesidir. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak bilimsel çalışmaları desteklemeye ve öğrencilerimizi proje temelli çalışmalara yönlendirmeye kararlılıkla devam edeceğiz” dedi.






YORUMLAR
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.