Nazilli’de fil hastalığına yakalanan kadının tedavisine çare bulunamadı ve yaşam mücadelesini kaybetti.
20.03.2026
Kişi Okumuş
0 Yorum

Bahattin ALBAYRAK / NAZİLLİ /Aydın, – AYDIN’ın Nazilli ilçesinde bayram arefesinde fil hastalığına yakalanan kadının tedavisine çare bulunamadı ve yaşam mücadelesini kaybetti.
Nazilli’nin kırsal Güzelköy Mahallesi’nde fil hastalığı (lenfödem) nedeniyle 350 kiloya ulaşan ve ablasının bakımına muhtaç halde yaşayan Nilüfer Adak, (47) tedavi için verdiği sağlık mücadelesini kaybederek bu sabah saatlerinde yaşamını yitirdi.
Aydın ve Ege Bölgesi gündemine ‘yardım çığlığı’ ile gelen 350 kiloluk Nilüfer Adak’ın tedavisine çare bulunamadı. Yaşam mücadelesini bugün sabah saatlerinde kaybetti. Güzelköy Mahallesi’nde ablasının gözetiminde hayata tutunmaya çalışan Nilüfer Adak, hastalığının ilerlemesi üzerine geçtiğimiz aylarda yetkililerin harekete geçmesiyle Nazilli Devlet Hastanesi’ne kaldırılmıştı.
Nazilli’deki ilk müdahalenin ardından durumunun kötüleşmesi üzerine ileri tetkik ve tedavi için İzmir’e sevk edilen Nilüfer Adak, buradaki hastane tarafından kabul edilmeyince Denizli’ye gönderilmişti. Ancak Denizli’deki hastanenin de imkansızlıklar ve uygun yatak bulunmaması gerekçesiyle kabul etmediği iddia edilen Nilüfer Adak, ailesi tarafından çaresizce tekrar memleketi kırsal Güzelköy mahallesindeki evine getirilmişti.
Fil hastalığına (lenfödem) yakalanan her geçen gün kilo alması nedeniyle 350 kiloya ulaşan Nilüfer Adak bu sabah saatlerinde fenalaştı. Yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamayan Adak, ablasının evinde hayatını kaybetti.
Hayatını kaybeden Nilüfer Adak, kırsal Güzelköy Mahallesinde düzenlenen cenaze merasimi sonrasında gözyaşları içinde kırsal Güzelköy mezarlığında toprağa verildi.

İlgili Terimler :
YORUMLAR
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.