NAZİLLİ OTİZM DERNEĞİ BASIN AÇIKLAMASINDA BULUNDU.

23.07.2025

Kişi Okumuş

0 Yorum

NAZİLLİ OTİZM DERNEĞİ BASIN AÇIKLAMASINDA BULUNDU.

Bahattin ALBAYRAK / NAZİLLİ /Aydın, – AYDIN’ın Nazilli ilçesinde bulunan Nazilli Otizm Derneği üyeleri, otizmli çocuklar ve aileleri Millet Bahçesinde bir araya geldiler. Nazilli Otizm Derneği Başkanı Muzaffer Uyan ve Başkan Yardımcısı Avukat Elvan Narman basın açıklamalarında bulundular.
Nazilli Otizm Derneği Başkanı başkanı Muzaffer Uyan Millet Bahçesinde otizmli çocukların ve ailelerinin sorunlarının taleplerini içeren yaptığı basın açıklamasında, “Tüm çocuklar gibi bizimde karşılıksız sevgiye ihtiyacımız var, önyargılara değil” dedi.
Açıklamalarını sürdüren Başkan Muzaffer Uyan, “Biz Nazilli Otizm Derneği olarak toplumun otizme bakışını değiştirmek istiyoruz. Otizm eylem planını hayata geçirilmesini talep ediyoruz.
Yerel yönetimlerimizle, devletimizin kurumlarıyla ve STK’ların iş birliğiyle otizm dostu bir kent yaratmak istiyoruz. Biz anne babalar çocuklarımızın diliyiz, sessiz çığlığıyız. Yalnızlık hissinin bizler, ne kadar yalnız bıraktığını her gün ve her an yaşıyoruz.
Aramızdan ayrılan arkadaşımızı kaybettik. Çok üzgünüz ama daha çok endişeliyiz. Oğluna kim bakacak? Bizler öldükten sora çocuklarımıza kim sahip çıkacak. Sadece 4 tane olan otizm yatılı bakım evinin sayısının artırılmasını istiyoruz. Okul çağında kalan gençlerimiz için iş, uğraş terapilerinin, spor faaliyetlerinin yapılabileceği, istihdamlarını destekleyecek Mersin, Sincan ve Kepez’deki gibi otizm merkezleri istiyoruz. Özel eğitimleri saatlerinin arttırılmasını istiyoruz. En temel ihtiyacımızı giderebilmek için çocuklarımızı bırakabileceğimiz saatlik olarak mola evleri istiyoruz. İş yeri sahibi otizmli birey istihdam etmiyor, apartman komşusu otizmli çocuk istemiyor. Okul yönetimi öğretmen sınıfında otizmli çocuk istemiyor. Mahallemizdeki market bile otizmli birey istemiyor. Konuşamayabiliriz ama her şeyi duyuyoruz. Ötelenmek dışlanmak istemiyoruz. Şiddet görmek istemiyoruz. Tüm çocuklar gibi bizimde karşılıksız sevgiye ihtiyacımız var, önyargılara değil” dedi.
Nazilli Otizm Derneği Başkan Yardımcısı Avk. Elvan Narman’da yaptığı açıklamasında, “Nazilli ilçesinde , resmi kayıtlara tam ulaşılamamakla birlikmte, çevre ilçeler olan Yenipazar, Sultanhisar, Bozdoğan, Karacasu ve Buharkent ilçeleri ile birlikte yaklaşık 5.000 otizm ve zihinsel engelli tanılı bireyin yaşadığı tahmin edilmektedir.
Sadece 2024 yılında, Nazilli’deki özel eğitim uygulama okullarından 48 otizm ve zihinsel engelli tanılı öğrenci mezun olmuştur.
Nazilli’de hali hazırda hizmet vermekte olan merkez yalnızca 12 yaşa kadar olan sınırlı yaş grubuna ve sınırlı sayıda çocuğa sadece 40 dakika süreyle hizmet sunabilmektedir.
Bu hizmetin Bakanlık hedeflerinin çok gerisinde kaldığı ve bölgenin ihtiyacını karşılamadığı ortadadır. Bizim talebimiz çok açıktır. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na bağlı Nazilli’de hizmet veren merkezin, Antalya, Ankara, Mersin ve Adana’daki örneklerde olduğu gibi, 6 yaş ve üzeri (okul çağı dışına çıkmış) tüm otizmli ve zihinsel engelli bireylere, sabah 09.00 ile 16.00 saatleri arasında kapsamlı gündüz bakım ve rehabilitasyon hizmeti sunacak şekilde yapılandırılmasıdır.
Yıldıztepe Mahallesi 28 sokak adresinde bulunan mevcut Merkezin binası deprem yönetmeliğine uygun değildir. Bu neden ile merkezin Cumhuriyet Mahallesinde bulunan 819.20 m2 kapalı, 240.00 m2 açık alana sahip Millet Bahçesine taşınmasının planlandığı ve bu doğrultuda kurumlar arası yazışmaların yapıldığına ilişkin duyumlar aldık.
Bu alan, doğal koşulları ve geniş yapısı sayesinde özel gereksinimli bireylerin eğitsel, sosyal ve fiziksel gelişimlerine elverişli bir ortam sağlayacaktır” dedi.

İlgili Terimler :

YORUMLAR

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.