Efsane Vali Yazıcıoğlu’nun aracını, yıllar sonra oğlu satın aldı!

21.11.2025

Kişi Okumuş

0 Yorum

Efsane Vali Yazıcıoğlu’nun aracını, yıllar sonra oğlu satın aldı!

NAZLI GAZETESİ – TOKAT,

Tokat Belediye Başkanı Mehmet Kemal Yazıcıoğlu, “Süper Vali” ve “Efsane Vali” olarak anılan babası rahmetli Recep Yazıcıoğlu’nun 1980’li yıllarda kullandığı makam aracını yıllar sonra yeniden bularak sahip oldu.

Recep Yazıcıoğlu’nun Tokat Valiliği yaptığı 1984-1989 yılları arasında kullandığı beyaz cip, yıllar sonra Başkan Mehmet Kemal Yazıcıoğlu’nun mahalle ziyaretinde karşısına çıktı. Araçla ilgili ilk kez 1985’te Reşadiye’nin Muratkaya Köyü İlkokulu açılışına katıldığı da biliniyor.

Aracı görünce büyük bir şaşkınlık yaşayan Başkan Yazıcıoğlu, sahibinden satın almak istediğini belirtti ve olumlu yanıt aldı. Başkan, aracı şahsi olarak satın aldığını ifade etti.

“Babamın emanetini yeniden hayata döndürüyoruz”

Cip kapsamlı bir restorasyona alınırken, Başkan Yazıcıoğlu aracın kendisi için taşıdığı manevi değeri şu sözlerle dile getirdi: “Babamın kullandığı makam aracına denk geldim. Sahibi kıymet bilerek ‘Evladına yakışır’ diyerek verdi. Şimdi tamamen yenileniyor.”
Motor aksamından iç döşemelerine kadar detaylı şekilde yenilenen araçta Tokatlı esnafların da büyük hassasiyet gösterdiği kaydedildi.

Özel programlarda kullanılacak

Başkan Yazıcıoğlu, aracı resmi makam aracı olarak değil, babasını anmak amacıyla özel günlerde kullanacağını belirterek şunları söyledi: “Devlet bize imkân sağlıyor, biz de kendi imkânlarımızla bu emaneti yaşatıyoruz. Bu araç benden sonra da evladıma kalacak inşallah.”

Rahmetli Recep Yazıcıoğlu’nun Türkiye’nin birçok şehrinde sevgi ve vefa ile anıldığını hatırlatan Başkan Yazıcıoğlu, bu aracın da o sevginin bir simgesi olacağını ifade ederek,  “Erzincan’da da aynı model bir aracın özenle korunduğunu görmüştüm. Tokat’ta da bu vefanın yaşaması çok kıymetli.” sözlerini kaydetti. İHA

 

İlgili Terimler :

YORUMLAR

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.