Aydın’dan farkındalık çağrısı: Beyaz Baston reçeteye alınsın!
15.10.2025
Kişi Okumuş
0 Yorum

NAZLI GAZETESİ – AYDIN,
Dünya Beyaz Baston Görme Engelliler ve Güvenlik Günü kapsamında Aydın Altı Nokta Körler Derneği tarafından Atatürk Anıtı’na çelenk sunuldu. Törende konuşan Dernek Başkanı Bayram Özen, görme engellilerin günlük yaşamda karşılaştığı sorunlara dikkat çekerek çözüm önerilerini Braille alfabesiyle hazırladıkları bir dilekçeyle Aydın Valiliği’ne sunduklarını açıkladı.
Aydın Altı Nokta Körler Derneği, 15 Ekim Dünya Beyaz Baston Görme Engelliler ve Güvenlik Günü dolayısıyla Kent Meydanı’nda anlamlı bir tören düzenledi. Atatürk Anıtı’na çelenk sunulmasının ardından saygı duruşunda bulunuldu ve İstiklal Marşı okundu. Törene dernek üyeleri yoğun katılım gösterdi.
BRAILLE ALFABESİYLE HAZIRLANAN DİLEKÇE VALİLİĞE SUNULDU
Günün anlam ve önemini belirten konuşmayı yapan Dernek Başkanı Bayram Özen, 81 ilde eş zamanlı olarak valiliklere, büyükşehir ve il belediye başkanlarına taleplerini içeren bir dilekçe sunduklarını ifade etti. Özen, dilekçenin görme engellilerin yaşamını kolaylaştıracak somut öneriler içerdiğini vurguladı.

BEYAZ BASTONUN REÇETEYE EKLENMESİ TALEP EDİLDİ
Dilekçede yer alan talepler hakkında bilgi veren Başkan Özen, “Beyaz bastonun reçeteye yazılması, kamu kurum ve kuruluşlarında yönlendirme levhalarının Braille alfabesiyle yer alması, sosyal medya hesaplarının erişilebilir hale getirilmesi, asansörler ve toplu taşıma araçlarında sesli uyarı sistemlerinin çalıştırılması ile sesli durak sistemine geçilmesi” gibi 5 maddelik taleplerin yer aldığını söyledi. Özen, bu taleplerin hayata geçmesi halinde görme engellilerin yaşam kalitesinin artacağını belirterek, “Temennimiz bundan sonraki süreçte somut sonuçlar almak” dedi.
BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİNDEN DESTEK VE TEŞEKKÜR
Törenin ardından Aydın Büyükşehir Belediyesi tarafından dernek üyelerine öğle yemeği ikram edildi. Başkan Bayram Özen, etkinliğin düzenlenmesinde verdikleri destek için Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu’na teşekkür etti. Özen, toplumda farkındalık yaratmaya devam edeceklerini belirterek, herkesin erişilebilir bir şehir için el birliğiyle çalışması gerektiğini vurguladı. YENİSÖKE

YORUMLAR
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.