Nazilli Devlet Hastanesinde Organ bağışı konusunda farkındalık eğitimi gerçekleştirildi
19.02.2026
Kişi Okumuş
0 Yorum

Bahattin ALBAYRAK / NAZİLLİ /Aydın, – AYDIN’ın Nazilli ilçesinde bulunan Nazilli Devlet Hastanesinde Organ bağışı ve nakli konusunda farkındalık eğitimi gerçekleştirildi
Organ bağışı ve nakli konusunda toplumsal farkındalığın artırılması, kadaverik ve canlı donör bağış oranlarının yükseltilmesi amacıyla Nazilli Devlet Hastanesinde yüz yüze eğitim programı düzenlendi.
Anesteziyoloji ve Reanimasyon Uzmanımız Uzm. Dr. Hamza Nakır tarafından verilen eğitim; hastanede görev yapan 2. ve 3. basamak yoğun bakım çalışanları ile entegre hastaneleri personellerinin katılımıyla gerçekleştirildi.
Program kapsamında; organ bağışı süreci, beyin ölümü tanısı, donör yönetimi, donör bakımı, koordinasyon süreçleri ve sağlık çalışanlarının rolü ele alındı. Katılımcıların soruları yanıtlanarak karşılıklı değerlendirmelerde bulunuldu.
Yapılan açıklamada, “Hayat kurtarmak artık çok kolay. Vatandaşlarımız, organ bağışı beyanlarını e-Nabız sistemi üzerinden e-Devlet kimlik doğrulaması ile hızlı, kolay ve güvenli şekilde gerçekleştirebilmektedirler. Vatandaşlarımız unutmamalıdırlar ki her bağışlanan bir organ can kurtarmaktadır. Bunu içinde organ bağışında bulunmayı ihmal etmemeliyiz” denildi.

YORUMLAR
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.